dyrektor artystyczny



"...Siedziałem całkiem blisko, widziałem wyraźnie jej gesty;
subtelne, ale bardzo sugestywne ruchy przy pulpicie;
opanowanie i profesjonalizm; autorytet, z jakim patrzył
na nią Zespół; pozytywne emocje, które do niego
wysyłała i siłę emocji, które do niej wracały;
radość z muzykowania. To duże słowa, ale tak właśnie czuję:
w ten niedzielny wieczór Agnieszka Żarska była Muzyką."  
                                          Michał Orzechowski, Baroque goes nuts

          
                                                                                       
Agnieszka Żarska
Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, propagatorka sztuki i manager kultury
(Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, studia Zarządzania
Kulturą na UJ). Od lat zafascynowana polifonią wokalną oraz
muzyką i kulturą dawnych epok.
Współzałożycielka Szczawnickiego Chóru Kameralnego,
inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych zespołu,
współpracującego z orkiestrami nurtu HIP
(Musica Aeterna Bratislava, Musica Florea, Zespół muzyki XVII i XVII w.
Extempore).
Współpracuje zwybitnymi artystami i autorytetami: Peterem Koojiem,
Olgą Pasiecznik.
Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny międzynarodowego festiwalu
Barokowe Eksploracje.
Założycielka i kierownik artystyczny międzynarodowego
Baroque Collegium 1685.
Pomysłodawczyni, kierownik artystyczny i koordynator
Barokowych Wokalnych Kursów Mistrzowskich w Szczawnicy. 

W ramach Barokowych Eksploracji pozyskuje środki
finansowe, organizuje i promuje koncerty oratoryjno-kantatowe,
recitale wirtuozowskie,  polskie premiery barokowych
produkcji operowych takich, jak: „Armida” Giuseppe Scarlattiego,
opera koronacyjna „Costanza e fortezza”J.J.Fuxa,
"Terpsichore" G.F.Haendla
"Muzio Scevola" - Amadei, Bononcini, Haendel.
 
Jako dyrygent  zrealizowała następujące dzieła
Johann Sebastian Bach, Kantaty :
BWV 1 Wie schön leuchtet der Morgenstern
BWV 10 Meine Seel erhebt den Herren!
BWV 11 Lobet Gott in seinem Reichem
BWV 29 Wir danken dir Gott
BWV 56 Ich will den Kreuzstab gerne tragen
BWV 58 Ach Gott, wie manches Herzeleid
BWV 62 Nun komm der Heiden Heiland
BWV 65 Sie werden aus Saba alle kommen
BWV 82 Ich habe genug
BWV 113 Herr Jesu Christ, du höchstes Gut
BWV 123 Liebster Emmanuel, Herzog der Frommen
BWV 129 Gelobet sei der Herr
BWV 133 Ich freue mich in dir
BWV 170 Vergnügte Ruh, beliebte Seelenlust
BWV 182 Himmelskönig, sei willkommen
BWV 194 Hochsterwunschtes Freudenfest
BWV 249 Oster-Oratorium
Georg F.Haendel:
Chandos Anthems nr 2, nr 6b, nr 8,
Oratorium „Mesjasz” HWV 56 (wybór),
Oratorium "Saul" HWV 53 (nagranie live audio/video 2020)
uwertury do Oratoriów: Juda Machabeusz,Teodora, Estera
wybór arii z oper: Juliusz Cezar w Egipcie, Alcina, Ariodante
Samuel Capricornius, Jesus In pace imperat, Magnificat
Michael Richard Delalande, Grand motet "Super flumina babilonis",
Claudio Monteverdi, Beatus Vir a 6 (Selva morale e Spirituale),
Cantate Domino, Deus in adiutorium meum intende
Marc Antoine Charpentier, Te Deum (wybór),
Mikołaj Zieleński, Offertoria e Communiones (wybór),
Marcin Mielczewski, Missa o Gloriosa Domina, Benedictio et Claritas
repertuar a cappella od chorału gregoriańskiego do muzyki
współczesnej m.in. motety Felixa Mendelssohna-Bartholdiego,
Antona Brucknera, Maxa Regera,Maurice Durufle,
premierowe wykonania muzyki współczesnej- cykl miniatur a cappella,
inspirowanych religijnymi śpiewami szczawnickich górali, napisanych
specjalnie dla Szczawnickiego Chóru Kameralnego

chor
loader