dyrektor artystyczny



"...Siedziałem całkiem blisko, widziałem wyraźnie jej gesty;
subtelne, ale bardzo sugestywne ruchy przy pulpicie;
opanowanie i profesjonalizm; autorytet, z jakim patrzył
na nią Zespół; pozytywne emocje, które do niego
wysyłała i siłę emocji, które do niej wracały;
radość z muzykowania. To duże słowa, ale tak właśnie czuję:
w ten niedzielny wieczór Agnieszka Żarska była Muzyką."  
                                          Michał Orzechowski, Baroque goes nuts

                                                                                         
fot.Jakub Węgrzyn
Agnieszka Żarska
Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, propagatorka sztuki i manager kultury
(Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, studia Zarządzania
Kulturą na UJ). Od lat zafascynowana polifonią wokalną oraz
muzyką i kulturą dawnych epok.
Współzałożycielka Szczawnickiego Chóru Kameralnego,
inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych zespołu,
współpracującego z orkiestrami oraz solistami nurtu HIP
(Musica Aeterna Bratislava, Musica Florea, Zespół muzyki XVII i XVII w.
Extempore).
Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny „Barokowych Eksploracji”.
Założycielka i kierownik artystyczny
międzynarodowego Baroque Collegium 1685.

W ramach Barokowych Eksploracji pozyskuje środki
finansowe i organizuje koncerty oratoryjno-kantatowe,
recitale wirtuozowskie,  polskie premiery barokowych oper:
„Armida” Giuseppe Scarlattiego,
opera koronacyjna „Costanza e fortezza”J.J.Fuxa.
 
Jako dyrygent  zrealizowała następujące dzieła
Johann Sebastian Bach, Kantaty :
BWV 29 Wir danken dir Gott
BWV 63 Nun komm der Heiden Heiland
BWV 65 Sie werden aus Saba
BWV 123 Liebster Emmanuel,
BWV 129 Gelobet sei der Herr
BWV 133 Ich freue mich in dir
BWV 194 Hochsterwunschtes Freudenfest
BWV 249 Oster-Oratorium
Samuel Capricornius, Jesus In pace imperat, Magnificat
Georg F.Haendel, Chandos Anthems nr 2, nr 6b, nr 8,
Oratorium „Mesjasz” (wybór),
uwertury: Juda Macabeus, Theodora,
Michael Richard Delalande, Grand motet "Super flumina babilonis",
Claudio Monteverdi, Beatus Vir a 6 (Selva morale e Spirituale),
Cantate Domino, Deus in adiutorium meum intende
Marc Antoine Charpentier, Te Deum (wybór),
Mikołaj Zieleński, Offertoria e Communiones (wybór),
Marcin Mielczewski, Missa o Gloriosa Domina, Benedictio et Claritas
repertuar a cappella od chorału gregoriańskiego do muzyki
współczesnej m.in. motety Felixa Mendelssohna-Bartholdiego,
Antona Brucknera, Maxa Regera,Maurice Durufle,
premierowe wykonania muzyki współczesnej- cykl miniatur a cappella,
inspirowanych religijnymi śpiewami szczawnickich górali, napisanych
specjalnie dla Szczawnickiego Chóru Kameralnego
chor
visegrad fund
loader