artyści


Peter Kooij - bas
Należy do grona najlepszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie.
Studia muzyczne rozpoczął w klasie skrzypiec, a edukację wokalną kontynuował
pod kierunkiem Maxa van Egmonda w Konserwatorium im. Sweelincka w
Amsterdamie, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem. Peter Kooij ma w dorobku ponad
150 wydawnictw fonograficznych nagranych dla prestiżowych wytwórni płytowych,
takich jak Sony, Phillips, Virgin Classics, Erato, EMI, BIS i innych. Występował na
całym świecie, m.in.: w Concertgebouw w Amsterdamie, Musikverein w Wiedniu,
nowojorskiej Carnegie Hall, Royal Albert Hall w Londynie, Teatro Colón w Buenos
Aires, Filharmonii w Berlinie, Palais Garnier w Paryżu i Suntory Hall w Tokio, pod
batutą takich dyrygentów, jak: Philippe Herreweghe, Ton Koopman, Masaaki Suzuki,
Frans Brüggen, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Sigiswald Kuijken, Sir Roger
Norrington i Ivan Fisher.
Jest dyrektorem artystycznym zespołu Ensemble Vocal Européen. Wykładał w
Konserwatorium im. Sweelincka w Amsterdamie oraz w Wyższej Szkole Muzycznej w
Hanowerze. Jest profesorem Uniwersytetu Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio, oraz
Królewskiego Konserwatorium w Pradze, a od 2013 r. także Wyższej Szkoły Sztuk
Pięknych w Bremie. Artysta prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji,
Portugalii, Hiszpanii, Belgii, Finlandii, Japoniii Polsce. Peter Kooij został w 2016 roku
nagrodzony prestiżowym Medalem Bachowskim w Lipsku, przyznawanym dla
najważniejszych propagatorów muzyki Bacha na świecie.

Magdalena Podkościelna - sopran
Odbyła studia wokalne praktyki historycznej w klasach:
Marii Cristiny Kiehr (Trossingen), Emmy Kirkby (Londyn),
Petera Kooija (Den Haag) oraz w Scholi Cantorum Basiliensis (Szwajcaria).
Brała udział w wielu kursach mistrzowskich, m.in.: Austria Barock Akademie,
Vantaa Barokki Helsinki, Palazzo Ricci Montepulciano, w klasach 
Maríi Cristiny Kiehr, Susanny Rydén, Jilla Feldmana, Boba van Asperena i
wielu inych. Jest dwukrotną laureatką renomowanej nagrody Fundacji
Jutta A. Palmer-Laeiszhalle Hamburg. Sopranistka koncertuje z takimi
muzykami, jak: Jordi Savall / Le Concert des Nations / Hesperion XXI,
Capella Reial de Catalunya, Philippe Herreweghe/ Collegium Vocale Gent,
Roland Wilson / Köln, Manfred Cordes/ Weser Renaissance, Lauten
Compagney,  Hermann Max, Frieder Bernius, Ensemble Amarcord,
Lorenz Duftschmid,  Bach Consort Moskau i wieloma innymi. Brała udział w
nagraniach płyt  CD i DVD dla uznanych wytwórni oraz rozgłośni radiowych
i dla telewizji  m.in.: Sony Music, CPO, Alia vox, outhere MUSIC;
telewizje niemieckie:  NDR, WDR, Bayerischer Rundfunk oraz Ö1 Austria;
Polskie Radio,  TV 2 Polska, TV Polonia; Radio Rossija-Moskwa,Europäisches
Parlament, ARTE- France. Ponadto zrealizowała wiele płyt CD pod
dyrekcją Friedera. Berniusa.
Artystka koncertuje w najlepszych salach Europy i świata m.in.:
Auditorium Barcelona & Palau de la Musica, Auditorio Nacional de
Música in Madrid, Sevilla; Milano LaVerdi, Teatro Perugia, Verona,
Varese, Parma, Palazzo Montepulciano, Théâtre des Champs-Élysées
Paris, Château de Versailles, BBC Proms-London; Tchaikovsky
Concert Hall w Moskiwie & Mariinski - Theater w Sankt Petersburgu;
a ponadto w Danii, Austrii, Belgii, Hollandii, Schwajcarii, Luxemburgu,
Japonii, Chinach, Taiwanie, Korei Pd., Kanadzie, Guatemali,
Argentinie, Izraelu, El Salvadorze, Czechach, Finnlandii, Norwegii,
Polsce itd., w ramach  renomowanych  festiwalach : Bachfest Leipzig,
Händel-Festspielen Halle, Offenes Palais Dresden, Elbphilharmonie
Hamburg, Laeiszhalle Hamburg, Berliner Dom, Misteria Paschalia–Kraków.
Brała udział w  produkcjach operowych współpracując z takimi teatrami,
jak : Theater Oostende, Theaterfestival in Veere, Théâtre National
Wallonie-Bruxelles, KVS Theater, Floraliënhal Gent, Oostende,
Amphithéâtre in Namur, Le Mans-Grand Théâtre.
Magdalena Podkościelna prowadzi ponadto kursy mistrzowskie
w Montepulciano (Palazzo Ricci).


Tobias Hunger - tenor
Edukację  muzyczną rozpoczął  w Dresdner Kreuzchor, następnie  studiował 
śpiew  u H.Ch. Polstera w Hochschule  für  Musik  und  Theater  „Felix 
Mendelssohn  Bartholdy”  w Lipsku.  Brał  także udział w   licznych  kursach 
mistrzowskich  prowadzonych przez  P. Schreiera, S.  Weira,  G.  Türka,
E.  Randovę i zespół The King’s Singers. Jest znanym na całym świecie 
śpiewakiem  koncertowym  i oratoryjnym, szczególną  uwagę  poświęca
interpretacji  muzyki XVII i XVIII w. Współpracował z renomowanymi zespołami,
orkiestrami i dyrygentami, takimi jak m.in. Ph.   Herreweghe, A. Spering, V. Luks,
H.Ch. Rademann, H. Max, R. Kreile i G. Schwarz. Wykonuje także repertuar
operowy – występował w takich rolach, jak m.in. Paolino w I
l matrimonio segreto
 D. Cimarosy, Don Ottavio w Don Giovannim,
Ferrando w Così fan tutte oraz Basilio i Don Curzio w Weselu Figara 
W.A. Mozarta, Acis w operze Acis i Galatea G.F. Händla,
a ostatnio Triquet w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego.
 


Margot Oitzinger - alt
Urodziła się w Grazu, gdzie też ukończyła Uniwersytet Sztuki w klasie
śpiewu. Doskonaliła swoje umiejętności podczas wielu kursów
mistrzowskich, w tym prowadzonych przez takie znakomitości jak
Emma Kirkby oraz Peter Kooij. W 2008 roku została  laureatką
Międzynarodowego Konkursu J.S.Bacha w Lipsku oraz, w 2006 r.,
konkursu dla śpiewaków barokowych w Chimay w Belgii .
Jako solistka regularnie współpracuje z czołowymi zespołami
barokowymi, takimi  jak: Collegium Vocale Gent, Bach Collegium
Japan, Concerto Copenhagen, L‘Orfeo Barockorchester, 
Wiener Akademie,  Bach Consort, Le Concert Lorrain,  Dunedin
Consort, Sette voci i wieloma innymi.
Jej repertuar koncertowy obejmuje partie altowe wielu oratoriów,
kantat i oper przede wszystkim z epoki baroku ale też  muzykę
klasyczną oraz współczesną. Wielokrotnie występowała w ramach
renomowanych festiwali europejskich, takich jak:  Festival Crete
Senesi (pod batutą Philippe Herreweghe), Bachfest Leipzig
(pod batutą Petera Neumanna oraz Hermanna Maxa), 
Festival voor oude Muziek Utrecht (pod batutą Masaaki Suzuki
oraz Lorenzo Ghielmi), a także Musikfestival Bremen, Schützfest
Dresden, Bachfest Salzburg, Haendel Festspiele Halle,  Festival
de musique de la Chaise Dieu oraz Styriarte. Zrealizowała nagrania
dla wielu wytwórni płytowych, przede wszystkim: Deutsche Harmonia
Mundi (J.Haydn Arie per un'Amante,), Linn records (J.S.Bach, Msza h-moll,)
Challenge Records (W.A.Mozart, Bezulia liberata), Querstand
(G.P.Telemann  Kantaty), CPO (H.Schütz Włoskie Magrygały),
a ponadto: J.S. Bach - Stiftung (J.S.Bach, Kantaty).

Agnieszka Żarska - kierownik artystyczny, dyrgent
Muzykolog, chórmistrz, dyrygent, manager kultury,
fundriser (Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, podyplomowe
studia Zarządzania Kulturą na UJ). Współzałożycielka stowarzyszenia
Szczawnicki Chór Kameralny, inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych
zespołu. Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu
Barokowe Eksploracje nagrodzonego w 2015 r. „Perłą Pienin” za promocję
Szczawnicy oraz regionu w Polsce i za granicą, a także w 2019 r. międzynarodowym
certyfikatem jakości EFFE LABEL, przyznawanym wyjątkowym festiwalom europejskim
przez grono organizatorów i ekspertów. W ramach Barokowych Eksploracji  organizuje
koncerty oratoryjno-kantatowe, recitale wirtuozowskie oraz polskie premiery
barokowych oper. Przygotowuje i prowadzi autorskie projekty edukacyjne, propagujące
muzykę isztukę Baroku  wśród szerokiej publiczności, w tym dzieci i młodzieży.
W latach 2011-2020 jako manager kultury, zarządzała projektami kulturalnymi dla
Grupy Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica.

Agnieszka Żarska jest założycielką, kierownikiem artystycznym międzynarodowego
Baroque Collegium 1685 (chór i orkiestra) zrzeszającego grono znakomitych
śpiewaków i instrumentalistów  wirtuozów. Jako dyrygent  zrealizowała  m.in. wybór z
Kantat J. S.Bacha, Oratorium „Mesjasz” oraz Chandos Anthems G.F.Haendla,
ponadto dzieła C. Monteverdiego, M. A. Charpentiera, M. R. Delalande,
muzykę środkowoeuropejską: S. Capricorniusa, M. Mielczewskiego, M.Zieleńskiego,
S.Szarzyńskiego, G.G.Gorczyckiego,  ponadto szeroki repertuar a cappella,
w tym premierowe wykonania miniatur chóralnych napisanych specjalnie dla
Szczawnickiego Chóru Kameralnego.  Wraz ze swoimi zespołami koncertowała na
Festiwalach w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, podczas prestiżowych
cykli i festiwali takich, m.in.: BACH 200 UW, Dramma per musica, Festiwal Gorczyckiego,
Bydgoska Scena, Barokowa, Festiwal Barokowy Szczawno-Zdrój i inne .
W 2018 roku podjęła współpracę artystyczną z jednym z najwybitniejszych
interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie, holenderskim śpiewakiem -
Peterem Kooijem, a w  roku 2020 z wybitną sopranistką Olgą Pasiecznik.
Jako pierwszy polski dyrygent, na zaproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma
per Musica, poprowadziła w Warszawie Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z
Peterem Kooijem w roli tytułowej. Oratorium to zostało  nagrane live w
ramach programu "Kultura w sieci". Jest ponadto pomysłodawczynią, kordynatorem
oraz kierownikiem artystycznym Barokowych Wokalnych Kursów Mistrzowskich
odbywających się w Szczawnicy od 2019 r.


Baroque Collegium 1685 - Chór i Orkiestra 
to międzynarodowego zespół, koncentrujący się  na udostępnianiu i przybliżaniu
muzyki baroku,  a w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych.
Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest
Agnieszka Żarska. Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium tworzą
śpiewacy wywodzący się ze Szczawnickiego Chóru Kameralnego, prezentujący
profesjonalny poziom wykonawczy oraz współpracujący projektowo, polscy i
zagraniczni soliści. Zespół instrumentalny Baroque Collegium 1685 zrzesza
znakomitych muzyków nurtu HIP związanych m.in. z orkiestrą Musica Florea
Praha. Orkiestra ta została założona w 1992 r. jako jedna z pierwszych poważnych
inicjatyw w dziedzinie stylistycznie świadomej interpretacji muzyki dawnej
w Czechach.
Baroque Collegium 1685 zainaugurowało swoją działalność w kwietniu 2016 r.,
prezentując Oratorium Wielkanocne BWV 249 J.S.Bacha w ramach cyklu
Bach200UW w Warszawie, na zaproszenie Uniwersytetu Warszawskiego.
W 2018 roku Zespół podjął oraz kontynuuje współpracę artystyczną z jednym
z najwybitniejszychinterpretatorów  muzyki J.S.Bacha na świecie, holenderskim
śpiewakiem  Peterem Kooijem.
Baroque Collegium 1685 koncertowało w ramach takich festiwali jak: Bach200UW,
Bydgoska Scena Barokowa, Iubilaei Cantus w Nowym Sączu, Barokowe Eksploracje
wSzczawnicy, dwukrotnie w ramach Festiwalu Gorczyckiego na Śląsku (w 2017 r.
Zespół inaugurował ten Festiwal, prezentując Kantaty J.S.Bacha); Festiwal Barokowy,
Szczawno-Zdrój, Podkarpacki Festiwal Dziedzictwa Kresów.
W 2019 r. na zaproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica w
Warszawie Zespół wykonał Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z Peterem
Kooijem w roli tytułowej. Baroque Collegium 1685 realizuje ponadto oryginalne
projektyedukacyjne, popularyzujące muzykę barokową wśród społeczności małych
środków, w tym wśród dzieci i młodzieży.

chor
loader