artyści - opera



Marek Stryncl - opracowanie materiału muzycznego
kierownictwo muzyczne, dyrygent

Dyrygent, wiolonczelista, chórmistrz i kompozytor ur. w 1974, w Jabloncu n. Nysą.
Już podczas studiów w Konserwatorium w Teplicach pełnił funkcję
koncertmistrza  Północnoczeskiej Filharmonii. Absolwent dyrygentury na
Praskiej Akademii Muzycznej studiował jednoczesnie wiolonczele barokowa
na Akademii Muzyki Dawnej w Dreźnie. Marek Štryncl współpracuje z uznanymi
orkiestrami kameralnymi i symfonicznymi, chorami, zespołami oraz
znakomitymi solistami, są wśród nich: Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky,
The New Israeli Vocal Ensemble, Boni Pueri, Orlando Consort, Praski Chór Kameralny,
Les Musiciens du Paradis). Jego repertuar obejmuje muzykę od wczesnego
baroku aż po muzyke romantyczną i współczesną.
Zainteresowanie wykonawstwem historycznym skłoniło Marka Štryncla w roku 1992
do założenia orkiestry  Musica Florea, z którym reguralnie odkrywa i wykonuje
twórczośc zapomnianych czeskich kompozytorów doby Baroku i klasycyzmu.
Jest autorem regularnych cyklów koncertów w Pradze i całej Republice Czeskiej.
Brał udział w wielu prestiżowych festiwalach: Pražské jaro, Rezonanzen Wien,
Festival van Vlaanderen Brugge, Tage alter Musik Sopron, Tage alter und neuer
Musik Regensburg, Struny Podzimu, Concentus Moraviae i inne. Nagrał dziesiątki płyt,
z których wiele otrzymało najwyższe oceny i nagrody:  Diapason 1994,
Zlatá Harmonie 1997, Cannes Classical Award 2003.  Artysta chętnie podejmuje
projekty eksperymentalne, takie jak współpraca z Ivou Bittovou (V. Godár Mater,
EMC 2007) albo  wykonanie symfonicznej muzyki romantycznej na instrumentach z 
epoki  (A. Dvořák, Arta Records 2009). Marek Stryncl Wykłada dyrygenturę,
muzykę kościelną oraz wiolonczelę barokową na Uniwersytecie Karola w Pradze
oraz na specjalnych kursach interpretacji.
Zachwycony teatrem barokowym, stworzył unikatowy projekt Florea Theatrum,
przewoźnej sceny barokowej o konstrukcji i scenografii  wzorowanej na autentycznych
teatrach barokowych. Florea Theatrum miało swoją premierę w 2014 roku i wciąż jest
udoskonalane. Z wielkim sukcesem zrealizował Marek Stryncl szereg premier
nowowodkrytych dzieł scenicznych XVII i XVII wieku, takich jak: La guirlande enchantée
J. Starzera, La Danza Ch. W.Glucka, Terpsichora G. F. Händela, Dioklecián H. Purcella,
Armida G. Scarlattiho, Costanza e Fortezza J. J. Fuxe, Die Geschöpfe des Prométheus
Ludwiga van Beethovena. W maju 2018 roku poprowadził współczesną premierę
wiatową nowowodkrytej opery - pasticcio pt.: Muzio Scevola, autorstwa  trzech
kompozytorów: Amadei, Bononciniego i Haendla, w ramach Haendel
Festspiele Halle (Salle).


Andrea Miltnerova - reżyseria i choreografia
Brytyjska tancerka i choreografka, mieszkająca na stałe w Pradze.
Urodziła się w Londynie, gdzie studiowała taniec klasyczny i nowoczesny.
Przyjechała do Pragi, aby dołączyć do zespołu baletowego Teatru Narodowego.
Współpracuje z wieloma krajowymi i zagranicznymi twórcami filmowymi.
Jej solowy występ taneczny w Magnetic Ballerina Dance został wybrany przez
Międzynarodową Komisję Aerowaves jako jeden z dwudziestu najlepszych
wykonań spośród 438 zgłoszeń z całej Europy i był z powodzeniem
pokazywany na festiwalach w Szwajcarii, Danii, Holandii, Niemczech, Belgii,
Rumunii , Słowenii, Szkocji, Francji, Finlandii i Anglii.
Solowy projekt Fractured brał udział w najważniejszych międzynarodowych
festiwalach w Polsce, Niemczech i Holandii. Najnowsza rola solowa w
Tranzmutace w reż. Jana Komárka, zdobyła znak jakości European Move-Award
i została nominowana jako inscenizacja roku przez Czech Dance Platform,
a także  została zaproszona do Słowenii, Holandii i Hiszpanii.
Dogłębne zainteresowanie estetyką baroku skłoniło Andreę do współpracy
przy rekonstrukcji oper barokowych i jej własnych projektów, opartych na
badaniach historycznych i analizach ruchu  w oparciu o źródła.
Jako reżyser, choreograf i tancerka  współpracuje z zespołami muzyki
barokowej: dla Collegium 1704 stworzyła choreografię w Orfeuszu i Eurydyce
Glucka, dla  Bejuna Mehta wyreżyserowała operę Le Cinesi (Gluck).
Ponadto w  dokumencie BBC reżyserowała sceny z opery: „Mozart w Pradze”  
Rolando Villazona. Tańczyła w operach barokowych w Teatrze Narodowym w
Pradze, w Teatrze Barokowym w Czeskim Krumlowie, na festiwalach w
Niemczech, Słowenii i na Węgrzech. Ściśle współpracowała z nieżyjącą
już francuską choreografką Françoise Denieau, w której produkcjach w
ystępowała we Francji, w tym w Paryżu (Opéra Comique) i Wersalu (Opéra Royale),
Luksemburgu, Szwajcarii (Lozanna), Londynie (Barbakan) i Moskwie (Teatr Bolszoj).  
Występowała na Musikfestspiele Potsdam Sanssouci oraz w Warszawie w operze
Armida (Lully). W zeszłym roku występowała w Seulu, a tej wiosny na Brooklyn
Academy of Music w Nowym Jorku z Les Arts Florrissants, w operze Rameau
- Maître à danser. W 2017 roku Andrea stworzył choreografię do opery Arsilda,
wyprodukowanej przez Collegium 1704, pod dyrekcją Václava Luksa, w  reż. Davida
Radoka. Po udanej premierze w Słowackim Teatrze Narodowym w Bratysławie
opera została wykonana w Lille, Luksemburgu, Caen i Wersalu i spotkała się z dużym
uznaniem krytyków (nagrody teatralne sezonu: 5 nagród).


Eduardo García Salas - przygotowanie materiałów muzycznych
Jego muzyczne korzenie związane są z Conservatorium w  Lleidzie w Hiszpanii -
studia pod kierunkiem prof. Leopolda Gila. Studia kontynuował następnie na
Uniwersytecie Ostrawskim u prof. Zdenka Gola, a później w Musikhochschule
Nürnberg u Hansa Petera Hoffmanna. Na ponadto w  Konserwatorium w Amsterdamie
studiował skrzypce barokowe u Lucy van Dael, Podczas studiów w Amsterdamie,
zaangażował się również w badania, a w archiwum w Zamrsku odkrył list od Antonia
Vivaldiego do Wacława z Morzina z 1719 roku, któremu w 1725 r. Vivaldi dedykuje swoje
Cztery pory roku.
W latach 1995-1998 Eduardo Garci Salas był członkiem JONDE (Joven Orquesta Nacional
de España). Współpracował również z : Orkiestrą Filharmonii im. Janacka,  Orquestra
Simfònica del Gran Teatre del Liceu, Camera Musicae, Camerata XXI i innymi.
W latach 2003–2008 był koncertmistrzem w Orquestra Simfònica Julià Carbonell
de les Terres de Lleida. Współpracuje z  Praską Filharmonią Kameralną,
Północno-Czeską Filharmonią w Teplicach, Czeską Narodową Orkiestrą Symfoniczną.
Repertuar barokowy wykonuje z takimi zespołami jak: Musica Florea, Collegium 1704 i
Orquestra Barroca Catalana. W latach 2010-2017 grał regularnie pierwsze skrzypce w
Filharmonii Czeskiej. Wystepował pod dyrekcja takich dyrygentów jak: Carlo Maria Giulini,
Jiri Belohlavek, John E. Gardiner, Gianandrea Noseda, Eliahu Inbal, Herbert Blomstedt,
Ion Marin, Antoni Ros Marba, Gerd Albrecht i inni Obecnie jest koncertmistrzem w Teatrze
Muzycznym Karlin w Pradze. Jest także prezesem Stowarzyszenia Karla Halířa i głównym
organizatorem Festiwalu Karla Halířa, Eduardo García jest skrzypkiem w trio Halířa wraz
z wiolonczelistką Janą Podolską i pianistą Václavem Mácha.


Sylva Čmugrová -  Libussa

Ukończyła dwa kierunki w Konserwatorium Muzycznym w Pradze: fortepian,
a następnie śpiew solowy pod kierunkiem prof. Jiřiny Markovéj Uczestniczyła
w kursach mistrzowskich w Czechach, Włoszech i Lichtensteinie.
Jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów śpiewaczych
m.in.: im. A.Dvoraka w Karlowych Varach, Królowej Zofii w Oslo
oraz  As.Li.Co. w Mediolanie. Od 1996 jest solistką Opery Narodowej
w Pradze gdzie kreowała m.in. role: Fiodora (Boris Godunov),
Olgi (Eugeniusz Oněgin), Dorabelli (Cosí fan tutte), Siebel (Faust),
Magdaleny (Rigoletto), Mercedes (Carmen) i wiele innych.
Od roku 2012 jest solistką Teatru Narodowego w Pradze,
z którym uczestniczyła w tournee po Japonii i  Korei.
Z repertuarem oratoryjnym koncertowała m.in. w Kanadzie,
Japonii, Włoszech, Francji, Szwajcarii, Niemczech, Hiszpanii i Polsce.
W 2017 roku wystąpiła z Filharmonią Pardubicka w Japonii w
IX Symfonii Beethovena oraz w Pradze, w światowej premierze
Ecce Homo José Cury Współpracuje z wieloma renomowanymi
zespołami m.in: Czeską Filharmonią, Musica Florea, Capella Regia
Praha, Collegium 1704, jak też z radiem Český rozhlas.


Michaela Šrůmová, sopran-Primislao

Śpiew solowy studiowała w Pradze u prof. Olgi Jirákovéj. Brała też udział w Letnich Kursach
mistrzowskich intyerpretacji muzyki dawnej w Valticach na Morawach u angielskiego
prof. Jamese Griffise oraz w mistrzowskich kursach u argentyńskigo tenora José Cury.
Regularnie koncertuje na prestiżowych festiwalach w Czechach, Niemczech, Francji,
Szwecji, Egipcie, Polsce i na Słowacji. Współpracowała z takimi dyrygentami,
jak: H. Rilling, O. Dohnányi, , R. Válek, V. Luks, P. Vronský, M. Štryncl, M. Izaki oraz
z prestiżowymi instytucjami i orkiestrami: Czeską Narodową Orkiestrą Symfoniczną,
Symfoniczną Orkiestrą Czeskiego Radia, Filharmonią Bogusława Martinu,
Czech Ensemble Baroque Orchestra, i wieloma innymi. W Teatrze Narodowym
w Pradze kreowała role w operach: L. Janáčka: Její pastorkyňa, Káťa Kabanová, P
říhody lišky Bystroušky
W. A. Mozarta: Idoméneo, A. Dvořáka: Rusałka, B. Brittena:
Gloriana. Współpracowała ponadto z uznanym kompozytorem i pianistą
Karlem Růžičkou – Celebration Jazz Mass.


Marta Infante - Vlasta
Urodziła się w Lleidzie (Katalonia), gdzie studiowała  fortepian, altówkę i śpiew.
Studiowała w Królewskiej Szkole Śpiewu w Madrycie i kontynuowała naukę
śpiewu na Wydziale Sztuki Uniwersytetu Ostrawskiego w klasie Drahomíry Mičkovej.
Współpracowała z Hiszpańską Orkiestrą Narodową , Orkiestra Symfoniczną w
Barcelonie, orkiestrą National de Catalunya, Orquesta de la Comunidad de Madrid,
Filharmonią w Maladze, Gulbenkian Lisbon Orchestra, Sinfónica de Madrid,
Sinfónica de Galicia, Orquesta Sinfónica de Bilbao, Orquesta Nacional de
Salvador Región de Murcia.
Jej  repertuar obejmuje dzieła Haendla, Mozarta, Beethovena, Mahlera, Dworzaka,
Straussa, a także muzykę współczesną. W dziedzinie muzyki dawnej śpiewała
na wielu prestiżowych, europejskich festiwalach, takich jak: Biennale w Wenecji,
The Bijloke (Belgia), Baroque de Sablé (Francja),  Janacek May, Międzynarodowy
Festiwal Muzyki Sakralnej w Oslo (Norwegia), Festiwal Świętego Wacława,
Concentus Moravia, International de Musiques Sacrées de Fribourg (Szwajcaria),
w Instytutach Cervantesa w Egipcie, Syrii, Jordanii, Libanie, na Festiwalu Muzyki
Dawnej w Hawanie, na Kubie, w Salwadorze, Meksyku, Japonii, a także koncertowała
w Chile i Urugwaju. Występowała pod batutą wielu wybitnych dyrygentów,
takich jak: Václav Luks, Enrico Onoffri,  Paul Goodwin, Ottavio Dantone, Richard Egarr,
Giovanni Antonini i Rinaldo Alesandrini.
Kreowała role operowe w Teatro Real de Madrid, Gran Teatre del Liceu de Barcelona, ​​
Baluarte in Pamplona, ​​Bilbao Theatre oraz Granada de Santiago de Compostela.
Z pianistą Jorgem Robainą śpiewała  recitale w Teatro Calderón w Valladolid, Caixaforum,
Fundación J. March w Madrycie, Palacio Euskalduna w Bilbao, Auditori Enric Granados
w Lleida i Palau de la Música Catalana w Barcelonie. Zdobyła  I nagrodę w
konkursie El Primer Palau za interpretację dzieł Mahlera i Dworzaka.
Dokonała wielu nagrań, z których wyróżniono m.in.: Kantaty Telemanna, Pieśni barokowe
z harfą oraz  Cantate Contarini - kantaty weneckie na alt i bc, które otrzymały nagrodę
Prelude Classical Music Award w Holandii, jako jeden z 10 najlepszych nagrań muzyki
dawnej w 2010 r. W tym roku nagrała album z pieśniami A. Dworzaka, a nagranie uzyskało  
znakomite recenzje  w mediach.



Manuel Gómez Ruiz - Clodomiro
Urodził się na wyspie Gran Canaria (Hiszpania), studiował w Akademii muzycznej Hannsa
Eislera w Berlinie u Anneliese Fried oraz na University of the Arts u Roberta Gambilla.
Uczęszczał na kursy mistrzowskie prowadzone przez Thomasa Hampsona i Wolframa
Riegera (Schubertiade Hohenems), Thomasa Quasthoffa i Justusa Zeyena
(Schubertiade Schwarzenberg), Johna Marka Ainsleya i Sir Thomasa Allena oraz
Malcolma Martineau (LIFE Barcelona). W 2007 roku zadebiutował w zarzueli La Revoltos
- produkcji Opery Komicznej w Berlinie transmitowanej przez Deutschlandkulturradio.
Rok później (2008) zadebiutował w operze Fidelio L. van Beethoven w Teatro Perez
Galdos w Las Palmas de Gran Canaria, w reżyserii José Carlosa Plaza i reżyserii
Pedro Halfftera z Filharmonią Gran Canaria.
Śpiewał w wielu  słynnych salach koncertowych w tym: Auditorium di Roma,
Konzerthaus Berlin, Comic Opera w Berlinie, Teatro Principal and Auditorio Zaragoza,
Teatro Perez Galdos i Auditorio Alfredo Kraus z Las Palmas de Gran Canaria, Teatro
Campoamor Oviedo, Auditorio Tenerife, Baluarte Pamplona, ​​Palaba Euskalduna,
Laeiszhalle Hamburg, Muziekgebouw Amsterdam, Auditorio Víctor Villegas
Murcia i Teatro Real Madrid , Współpracuje z uznanymi orkiestrami: Gran Canaria
Philharmonic Orchestra, Malaga Symphony Orchestra, Hamburger Symphonilker,
RIAS Youth Orchestra Berlin, Lauten Compagney, Zaragoza Symphony Orchestra,
Oviedo Filarmonía, Orkiestra symfoniczna Madryt Orkiestra Symfoniczna, Musica Florea..
Jego ostatnie występy to La Finta Giardinera z WA Mozarta (Il Podesta),
berlińska premiera „Les Trois Souhaits” B. Martinů (jako Serge / Adolphe), debiut w
Hamburgu w Laeiszhalle w „Bastien i Bastienne” W.A. Mozarta, sezon operowy w
Las Palmas jako Roderigo w „Otellu” G. Verdiego,  festiwal muzyczny w de Canarias
w „Ariadnie na Naxos” R. Straussa oraz w  Teatro Real de Madrid w
„Capriccio” R. Straussa, jako sługa.
Występował z recitalami na Música de Canarias, w Sociedad Filarmonica de Zaragoza,
Sociedad Filarmonica de Las Palmas, Sociedad Filarmonica de Vigo, w cyklu Teatro
Principal de Zaragoza, Schubertiade de Sevilla Leeds Lieder Festival, Sociedad
Wagnerian Society oraz na  festiwalu Música Sur. Został ponadto zaproszony przez
Prezydenta Republiki Federalnej Niemiec Joachima Gaucka do oficjalnej rezydencji
Bellevue i UEFA, aby zaśpiewać hymn w finale Ligi Mistrzów na stadionie olimpijskim
w Berlinie. Manuel Gómez Ruiz otrzymał stypendium Richarda Wagnera, stypendium
Premio Joven Canarias 2015 i Premio Gran Canaria 2017 od Real Sociedad Económica
de Amigos del País.
Oprócz kariery muzycznej Manuel jest artystą SDSN Youth Arts Twenty Thirty (ONZ),
łączącego sztukę ze zrównoważonym rozwojem, wspieranym przez Millennium
Sustainable Development (SDG).



Lucia Knoteková -  Gustavo, Dievira
Studiowała grę na skrzypcach, a następnie śpiew, już podczas studiów została
zaangażowana jako solistka opery w Koszycach. Jest laureatką
Międzynarodowego Konkursu Śpiewaczego w Spoleto we Włoszech, gdzie
zdobyła dwuletni angaż w Teatrze im. A. Belli w Spoleto. Odbyła wiele
kursów śpiewaczych u renomowanych interpretatorów (Raina Kabaivansky,
Renato Bruson, Eva Marton, Agnieszka Monasterska). Współpracuje z wieloma
instytucjami i orkiestrami: Filharmonią w Koszycach, Filharmonią w Lublinie,
oraz Bydgoszczy, występując na festiwalach na Słowacji, Węgrzech,
w Polsce i  Hiszpanii. Odbyła ponadto tournee po Meksyku i Japonii.
Artystka ma dorobku zarówno role operowe jak też bogaty repertuar
od muzyki barokowej po współczesną.

 









 


Hasan El- Dunia- Stirado
W latach 1994-2000 studiował teologię na Uniwersytecie Karola w Pradze oraz na
Uniwersytecie Laterańskim w Rzymie, jednocześnie poświęcając się studiom
semiologicznym nad chorałem gregoriańskim, w oparciu o manuskrypty.
Od 1994 roku jest związany z zespołem Schola Gregoriana Pragensis, z którym
koncertował m.in. w Niemczech, Francji, Szwecji, Japonii, Izraelu oraz nagrał 8 płyt dla
wytwórni Supraphon oraz Sony Music. Uczestnik kursów mistrzowskich muzyki dawnej
prowadzonych przez Petera Koij oraz Mariusa van Altena. Koncertuje i nagrywa płyty z
muzyką barokową, współpracując z renomowanymi orkiestrami: Collegium 1704
Vaclava Luksa, Musica Florea, Cappella Regia, a także w projektach prowadzonych
przez Andrew Parrota. Współpracował ponadto ze słynnym Huelgas Ensemble.
Hasan El Dunia regularnie uczestniczy w produkcjach operowych na Zamku w
Ceskim Krumlovie. Koncertował na festiwalach w Getyndze, Pradze, oraz
Ambronay i Sable sur Sarte, gdzie m.in. wykonywał partie haute-contre w Mszy
dla cesarza Rudolfa II  Philippe de Monte. Ponadto zajmuje się interpretacją
współczesnej muzyki sakralnej, wykonywał m.in. solowe partie w „Passio” Arvo Pärta
oraz utworach Steve’a Reicha.



Filip Dámec - Lesbino
Urodził się w Pradze w 1991 r. Od szóstego roku życia śpiewał w chórze chłopięcym
Pueri Gaudentes, gdzie zdobył doskonałe podstawy śpiewu i wiele cennych
doświadczeń muzycznych, w tym pierwsze doświadczenie z gatunkiem operowym
na scenie Opery Narodowej w Pradze, jako geniusz w „Czarodziejskim flecie”
W.A. Mozarta, który był jego pierwszą solową rolą w wieku jedenastu lat.
Po udanej pracy w chórze Pueri Gaudentes i ukończeniu liceum muzycznego
kontynuował edukację muzyczną w Konserwatorium Muzycznym w Pradze.
Podczas studiów postanowił kształcić głos kontratenorowy, którego jednak
nie uczy się w konserwatorium. Na początku pomagał mu nauczycielka
Lenka Pištěcká. Niedługo potem, uczestniczył w kursach mistrzowskich w
Ołomuńcu i rozpoczął współpracę z Ensemble Damian w Ołomuńcu.
Współpracuje także z innymi zespołami: Czech Ensemble Baroque, Capella Regia,
Ensemble Inégal, Musica Florea i Czech Philharmonic Orchestra. Od stycznia 2016 r.
jest członkiem zespołu wokalnego Gentlemen Singers. W 2017 roku brał udział
w maratonie operowym, przez 18 dni  grając 18 występów w 5 różnych operach.
W przyszłości zamierza podjąć współpracę z brytyjskim zespołem wokalnym Voces8.


Eva Benett - Sarca
Czeska sopranistka studiowała śpiew klasyczny w Akademii Muzycznej im. Janáčka w
Brnie pod kierunkiem Marty Beňačkovej. Ukończyła rolę Zuzanny w operze Wesele
Figara W. A. ​​Mozarta. Podczas studiów odbyła staż w Mozarteum w Salzburgu u
prof. Marty Sharp. Naukę kontynuowała w Conservatorio di Verona we Włoszech u
Cristiny Miatello, gdzie studiowała interpretację włoskiej i francuskiej muzyki barokowej.
Brała udział w kursach interpretacyjnych prowadzonych przez Gerarda Lesne,
Marka Štryncla, Václava Luksa, Joela Frederiksena, Evelyn Tubb, Kateřinę Kněžíkovą,
Marketę Cukrovą, z którymi ściśle współpracowała do tej pory.
W 2017 roku zadebiutowała rolą Dido w La Didone Antonio Boroniego na scenie Teatru
Barokowego w Czeskim Krumlowie. W 2018 roku kreowała rolę Illisy we współczesnej
premierze L'Ingresso alla gioventa di Claudio Nerone Antonio Gianettiniego. W tym roku
zagra także rolę Kupidyna w oparze Parys i Helena Ch. W. Glucka,  w ramach festiwalu
Zlatá Pecka Chrudim. Dla praskiej opery kameralnej wykonywała role Pierwszej
Damy i Paminy w operze Czarodziejski flet  W. A. ​​Mozarta  oraz rolę Wróżki w operze
Gingerbread House E. Humperdincka, z którą z powodzeniem koncertowała po Niemczech
i Szwajcarii . Występuje także w recitalach solowych z towarzyszeniem lutni
(muzyka XVII i XVIII w). Jako solistka regularnie współpracuje z zespołami Musica Florea,
L´Armonia Terrena, Hofmusici, Concerto Aventino.
Współpracowała także z Państwową Filharmonią w Koszycach i Pardubicach oraz z Teatrem
Narodowym w Pradze. W najbliższej przyszłości będzie współpracować z Hradec Králové
Philharmonic Orchestra (J. J. Ryba: Stabat Mater) oraz z  Brno Philharmonic Orchestra
(J. S. Bach: Magnificat). W 2018 roku nagrała z  Musica Florea CD z muzyką czeskiego
kompozytora Jana Anselma Fredericka, a w  2016 roku nagrała album z ariami Jakuba Jana
Ryby dla Braunensis Art. Ponadto jest interpretatorką projektów z dziedziny filmu i muzyki
współczesnej.

Musica Florea Praha - orkiestra barokowa
Działa od 1992 roku jako jedna z pierwszych w Republice Czeskiej poważnych inicjatyw na
polu stylowej nterpretacji muzyki dawnej- zespół założony i prowadzony przez dyrygenta
i wiolonczelistę Marka Štryncla. Muzycy posługują się autentycznym instrumentarium lub
wiernymi kopiami barokowych intrumentów. Charakterystycznym rysem działalności
Zespołu jest własna aktywność badawcza,  która  prowadzi do   twórczego przywracania
zapomnianych stylów i środków  interpretacyjnych. Repertuar zespołu obejmuje kameralną
muzykę instrumentalną, świeckie i religijne dzieła wokalno-instrumentalne, dzieła orkiestrowe
i symfonikę oraz dzieła oratoryjne i operowe, od wczesnego baroku aż po XX stulecie.
Musica Florea gości na najważniejszych festiwalach i współpracuje z uznanymi artystami
i zepspołami, takimi jak: Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky, Nancy Argenta, Veronique Gens,
Paul Badura – Skoda, Susanne Rydén, Orlando Consort, Les Pages et les Chantres du
Centre de Musique Baroque de Versailles, Le Poeme Harmonique, Boni Pueri. Zespół otrzymał
wiele prestiżowych nagród: najwyższą nagrodę francuskiego magazynu Diapason za CD
z Missa Sanctissimae Trinitatis J. D. Zelenky, Studio Matouš 1994; nagrodę  Złota Harmonia
(1997) za najlepsze czeskie nagranie arii bachowskich z Magdaleną Koženą, Polygram 1997;
Cannes Classical Award w 2003, za nagranie Sub olea pacis et palma virtutis - Melodrama de
Sancto Wenceslao
– J. D. Zelenky, Supraphon, 2001; nagrodę  za najlepszą interpretację dzieł
J. S. Bacha na festivalu w chorwackim Varaždin w  2009 r. Od roku 2002 zespół organizuje, przy
wsparciu Ministerstwa Kultury Republiki Czeskiej i Miasta Pragi, serię koncertów, w których kładzie
nacisk na prezentację nowoodkrytych dzieł oraz znanych kompozycji, którym przywraca stylowe
interpretacje. więcej  na: www.musicaflorea.cz.


 


 

 





chor
loader