artyści


Peter Kooij

Należy do grona najlepszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie. Studia muzyczne
rozpoczął w klasie skrzypiec, a edukację wokalną kontynuował pod kierunkiem
Maxa van Egmonda w Konserwatorium im. Sweelincka w Amsterdamie, gdzie uzyskał
dyplom z wyróżnieniem. Peter Kooij ma w dorobku ponad 150 wydawnictw fonograficznych
nagranych dla prestiżowych wytwórni płytowych, takich jak Sony, Phillips, Virgin Classics,
Erato, EMI, BIS i innych. Występował na całym świecie, m.in.: w Concertgebouw w Amsterdamie,
Musikverein w Wiedniu, nowojorskiej Carnegie Hall, Royal Albert Hall w Londynie,
Teatro Colón w Buenos Aires, Filharmonii w Berlinie, Palais Garnier w Paryżu i Suntory Hall
w Tokio, pod batutą takich dyrygentów, jak :Philippe Herreweghe, Ton Koopman, Masaaki Suzuki,
Frans Brüggen, Gustav Leonhardt, René Jacobs, Sigiswald Kuijken,
Sir Roger Norrington i Ivan Fisher.
Jest dyrektorem artystycznym zespołu Ensemble Vocal Européen. Wykładał w Konserwatorium
im. Sweelincka w Amsterdamie oraz w Wyższej Szkole Muzycznej w Hanowerze. Jest profesorem
Uniwersytetu Sztuk Pięknych i Muzyki w Tokio, oraz Królewskiego Konserwatorium w Pradze,
a od 2013 r. także Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Bremie.
Artysta prowadzi kursy mistrzowskie w Niemczech, Francji, Portugalii, Hiszpanii, Belgii, Finlandii
i Japonii. Peter Kooij został w 2016 roku nagrodzony prestiżowym Medalem Bachowskim w Lipsku,
przyznawanym dla najważniejszych propagatorów muzyki Bacha na świecie.



Olga Pasiecznik (Pasichnyk) urodziła się na Ukrainie. Studia wokalne
odbyła w Kijowskim Konserwatorium. W czasie studiów podyplomowych
w Warszawskiej Akademii Muzycznej im. F. Chopina w 1992 r.
zadebiutowała na scenie Warszawskiej Opery Kameralnej, a cztery lata
później na scenie Thęatre des Champs-Elysćes w Paryżu jako Pamina
w Czarodziejskim flecie Mozarta.
Ma na koncie ponad czterdzieści partii, m.in. w operach Monteverdiego,
Glucka, Handla, Mozarta, Webera, Bizeta. Rossiniego, Verdiego,
Pucciniego, Debussy’ego, Czajkowskiego oraz kompozytorów
współczesnych zrealizowanych na najbardziej znanych i prestiżowych
scenach świata.
Role te przyniosły jej wielkie uznanie krytyki i publiczności. Występuje
także w repertuarze kameralnym oraz w recitalach, z siostrą pianistką
Natalią Pasiecznik, licznych koncertach oratoryjnych i symfonicznych
w słynnych salach koncertowych we wszystkich niemal krajach Europy,
Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii i Australii. Wielokrotnie
współpracowała z najwybitniejszymi orkiestrami z Polski i całego świata,
wśród których są: Boston Symphony Orchestra (USA), Narodowa Orkiestra
Symfoniczna Belgii, Orquestra Nacional de España i Orquesta Sinfónica
de RTVE
(Hiszpania), English Concert, Wiener Symphoniker, Orchestre
Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France,
Les Musiciens du Louvre-Grenoble
(Francja), Akademie für Alte Musik
Berlin, Freiburger Barockorchester
, Orkiestra XVIII wieku,  pod batutą
takich mistrzów, jak m.in. Ivor Bolton, Frans Brüggen,
Jean-Claude Casadesus, Marcus Creed, René Jacobs, Roy Goodman,
Christopher Hogwood, Heinz Holliger, Philippe Herreweghe,
Jacek Kaspszyk, Kazimierz Kord, Jerzy Maksymiuk,
Jean-Claude Malgoire, Marc Minkowski, Kazushi Ono, Andrew Parrott,
Krzysztof Penderecki, Trevor Pinnock, Marcello Viotti, Antoni Wit,
Massimo Zanetti.
Jest laureatką międzynarodowych konkursów wokalnych w
s’Hertogenbosch w Holandii,  Mirjam Helin w Helsinkach oraz im. Królowej
Elżbiety w Brukseli. Została wyróżniona także w Polsce – Paszportem
tygodnika „Polityka”, nagrodami polskiego przemysłu fonograficznego
Fryderyk za najlepsze nagrania solowe, nagrodą Orfeusz festiwalu
Warszawska Jesień, Złotym Krzyżem Zasługi oraz Nagrodą im. A. Hiolskiego
za najlepszą kobiecą rolę operową. W 2005 i 2010 roku została nominowana
przez międzynarodowy magazyn operowy „Opernwelt” do tytułu „Najlepsza
śpiewaczka sezonu artystycznego”. W 2011 artystka otrzymała doroczną
Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, a w 2012 została
odznaczona Krzyżem Oficerskim Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.
W swoim dorobku fonograficznym ma ponad 50 CD i DVD. które nagrała
dla firm: CD Accord, Dabringhaus und Grimm, Harmonia Mundi,
Naxos i Opus 111.



Marek Stryncl
Dyrygent, wiolonczelista, chórmistrz i kompozytor ur. w 1974, w Jabloncu n. Nysą.
Już podczas studiów w Konserwatorium w Teplicach pełnił funkcję
koncertmistrza  Północnoczeskiej Filharmonii. Absolwent dyrygentury na
Praskiej Akademii Muzycznej studiował jednoczesnie wiolonczele barokowa
na Akademii Muzyki Dawnej w Dreźnie. Marek Štryncl współpracuje z uznanymi
orkiestrami kameralnymi i symfonicznymi, chorami, zespołami oraz
znakomitymi solistami, są wśród nich: Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky,
The New Israeli Vocal Ensemble, Boni Pueri, Orlando Consort, Praski Chór Kameralny,
Les Musiciens du Paradis). Jego repertuar obejmuje muzykę od wczesnego
baroku aż po muzyke romantyczną i współczesną.
Zainteresowanie wykonawstwem historycznym skłoniło Marka Štryncla w roku 1992
do założenia orkiestry  Musica Florea, z którym reguralnie odkrywa i wykonuje
twórczośc zapomnianych czeskich kompozytorów doby Baroku i klasycyzmu.
Jest autorem regularnych cyklów koncertów w Pradze i całej Republice Czeskiej.
Brał udział w wielu prestiżowych festiwalach: Pražské jaro, Rezonanzen Wien,
Festival van Vlaanderen Brugge, Tage alter Musik Sopron, Tage alter und neuer
Musik Regensburg, Struny Podzimu, Concentus Moraviae i inne. Nagrał dziesiątki płyt,
z których wiele otrzymało najwyższe oceny i nagrody:  Diapason 1994,
Zlatá Harmonie 1997, Cannes Classical Award 2003.  Artysta chętnie podejmuje
projekty eksperymentalne, takie jak współpraca z Ivou Bittovou (V. Godár Mater,
EMC 2007) albo  wykonanie symfonicznej muzyki romantycznej na instrumentach z 
epoki  (A. Dvořák, Arta Records 2009). Marek Stryncl Wykłada dyrygenturę,
muzykę kościelną oraz wiolonczelę barokową na Uniwersytecie Karola w Pradze
oraz na specjalnych kursach interpretacji.
Zachwycony teatrem barokowym, stworzył unikatowy projekt Florea Theatrum,
przewoźnej sceny barokowej o konstrukcji i scenografii  wzorowanej na autentycznych
teatrach barokowych. Florea Theatrum miało swoją premierę w 2014 roku i wciąż jest
udoskonalane. Z wielkim sukcesem zrealizował Marek Stryncl szereg premier
nowowodkrytych dzieł scenicznych XVII i XVII wieku, takich jak: La guirlande enchantée
J. Starzera, La Danza Ch. W.Glucka, Terpsichora G. F. Händela, Dioklecián H. Purcella,
Armida G. Scarlattiho, Costanza e Fortezza J. J. Fuxe, Die Geschöpfe des Prométheus
Ludwiga van Beethovena. W maju 2018 roku poprowadził współczesną premierę
wiatową nowowodkrytej opery - pasticcio pt.: Muzio Scevola, autorstwa  trzech
kompozytorów: Amadei, Bononciniego i Haendla, w ramach Haendel
Festspiele Halle (Salle).


Agnieszka Żarska - muzykolog, chórmistrz, dyrygent, manager kultury,
fundriser (Instytut Muzykologii KUL-dyplom z wyróżnieniem, podyplomowe
studia Zarządzania Kulturą na UJ). Współzałożycielka stowarzyszenia
Szczawnicki Chór Kameralny, inicjatorka i kierownik  projektów artystycznych zespołu.
Pomysłodawczyni i dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu
Barokowe Eksploracje nagrodzonego w 2015 r. „Perłą Pienin” za promocję
Szczawnicy oraz regionu w Polsce i za granicą, a także w 2019 r. międzynarodowym
certyfikatem jakości EFFE LABEL, przyznawanym wyjątkowym festiwalom europejskim
przez grono organizatorów i ekspertów. W ramach Barokowych Eksploracji  organizuje
koncerty oratoryjno-kantatowe, recitale wirtuozowskie oraz polskie premiery barokowych oper.
Przygotowuje i prowadzi autorskie projekty edukacyjne,  propagujące muzykę i sztukę Baroku 
wśród szerokiej publiczności, w tym dzieci i młodzieży.
Agnieszka Żarska jest założycielką, kierownikiem artystycznym międzynarodowego
Baroque Collegium 1685 (chór i orkiestra) zrzeszającego grono znakomitych
śpiewaków i instrumentalistów  wirtuozów. Jako dyrygent  zrealizowała  m.in. wybór z
Kantat J. S.Bacha, Oratorium „Mesjasz” oraz Chandos Anthems G.F.Haendla,
ponadto dzieła C. Monteverdiego, M. A. Charpentiera, M. R. Delalande,
muzykę środkowoeuropejską: S. Capricorniusa, M. Mielczewskiego, M.Zieleńskiego,
S.Szarzyńskiego, G.G.Gorczyckiego,  ponadto szeroki repertuar a cappella,
w tym premierowe wykonania miniatur chóralnych napisanych specjalnie dla
Szczawnickiego Chóru Kameralnego.  Wraz ze swoimi zespołami koncertowała na
Festiwalach w Polsce, Czechach, na Węgrzech i na Słowacji, podczas prestiżowych
cykli i festiwali takich, m.in.: BACH 200 UW oraz Festiwal Gorczyckiego. W 2018 roku podjęła
współpracę artystyczną z jednym z najwybitniejszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na
świecie, holenderskim śpiewakiem - Peterem Kooijem.  Jako pierwszy polski dyrygent,
na zaproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica, poprowadziła w 2019 r.
Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z Peterem Kooijem w roli tytułowej.
Od 2011 roku jako manager kultury zarządza projektami kulturalnymi dla
Grupy Thermaleo & Uzdrowisko Szczawnica.



Tomas Lajtkep- uzyskał stopień magistra w dziedzinie telekomunikacji na Politechnice w Brnie.
Podczas studiów podjął prywatne studia wokalne oraz uczestniczył w wielu
kursach mistrzowskich, prowadzonych przez artystów specjalizujących się
w wykonawstwie muzyki dawnej. Współpracuje regularnie z zespołami
wykonującymi repertuar gregoriański jak też muzykę renesansu i baroku,
w tym : Collegium Vocale 1704 (Václav Luks), Cappella Mariana
(Vojtěch Semerád), Collegium Marianum (Jana Semerádová), Schola
Gregoriana Pragensis (David Eben), Ensemble Inégal (Adam Viktor),
Vox Luminis (Lionel Meunier) oraz z  Collegium Vocale Gent
(Philippe Herreweghe). Oprócz spiewu gra w zespole Capella Ornamentata,
na puzonie tenorowym i basowym. Brał udział w kursach mistrzowskich,
prowadzonych przez wybitnych instrumentalistów:
Francka Poitrineau i Adama Woolfa.


Lilianna Stawarz - w 1988 r. ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną
im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie klawesynu Władysława Kłosiewicza,
a w 1990 r. uzyskała dyplom Conservatoire  National de Region de Rueil-Malmaison,
w klasie Huguette Dreyfus.
W latach 2012-2016 pełniła funkcję prodziekana Wydziału
Instrumentalno-Pedagogicznegow Białymstoku oraz koordynatora Biura
Koncertowego. Aktualnie jest kierownikiemKatedry Muzyki Dawnej Uniwersytetu
Muzycznego Fryderyka Chopina na stanowisku profesora nadzwyczajnego.
Przez 20 lat była członkiem zespołu muzyki dawnejIl Tempo, specjalizującego się
w muzyce instrumentalnej i wokalno-instrumentalnejod wczesnego baroku do
klasycyzmu. Dokonała z nim wielu nagrań radiowych, 5CD oraz
uczestniczyła w licznych koncertach i liczących się festiwalach muzyki dawnej
w kraju i za granicą, m.in. w Brugii, Brukseli, Utrechcie, Moskwie, Nowym Jorku,
Nowym Brunszwiku, Rzymie i Berlinie.
W latach 1991-2017 związana była z Warszawską Operą Kameralną, zarówno jako
klawesynistka-kameralistka, jak i dyrygent. Tam też  latach 2015 -2017 pełniła
funkcję Kierownika Artystycznego Opery/Barok. Prowadziła od klawesynu i pozytywu
dzieła instrumentalne iwokalno-instrumentalne, m.in.: Pasję wg św. Marka J. S. Bach,
Operę Omnia Marcina Mielczewskiego (6CD) dzieła Damiana Stachowicza (CD).
Ponadto opery: "Dido and Aeneas" Henry Purcella, "Tetide in Sciro" Domenico
Scarlattiego (CD ze spektaklu), "Rinaldo" G. F. Händla.
Nagrania: W 2003 roku ukazała się jej pierwsza solowa płyta z utworami Carla
Philippa Emanuela Bacha (wydana przez CD Accord), w 2007 roku – podwójny
album CD ze Suitami klawesynowymi HWV 426-433 Georga Friedricha Händla
(wydany przez Fundację Pro Musica Camerata),w 2012 r. trzecia solowa płyta –
z Inwencjami i Sinfoniami BWV 772-801 J.S. Bacha wydana przez Polskie Radio.
W 2019 roku został wydany przez Chopin University Press podwójny
album: J. S. Bach- Sonaty na skrzypce i klawesyn obligato BWV 1014-1019 :
aweł Łosakiewicz – skrzypce, Lilianna Stawarz – klawesyn. W przygotowaniu jest
płyta z 12 Polonezami i Fantazjami W. Fr. Bacha , 6 Suitami Francuskimi
BWV 812-817 J. S. Bacha oraz z Koncertami klawesynowymi W. A. Mozarta
KV 107- D, Es G i Koncertem klawesynowym  D-dur Haydna  Hob. XVII:11 z
Wrocławską Orkiestra Barokową (Polskie Radio). Nagrała także koncert klawesynowy
Tadeusza Paciorkiewicza z Polską Orkiestrą Radiową.
Jest współtwórczynią i Kierownikiem Artystycznym Festiwalu Oper Barokowych
Dramma per Musica, w ramach którego prowadziła od klawesynu opery: "Agrippina"
G. Fr.  Haendla (nagrana dla Instytutu Audiowizualnego otrzymała nominację do
nagrody Koryfeusza w 2015 r.) "Orlando" G. Fr.  Haendla(nagrana dla Instytutu
Audiowizualnego) "Alcina"  G. Fr. Haendla "Farnace" A. Vivaldiego  (nominacja do
Nagrody im. Cypriana Kamila Norwida za kierownictwo muzyczne). Otrzymała nagrodę
Fryderyk 2018 w kategorii Album roku – Muzyka Dawna za płytę life z Oratorium Antonio
Caldary – "Maddalena ai piedi di Cristo", wydaną przez Polskie Radio.


Anna Radziejewska - absolwentka prof. Jerzego Artysza (UMFC).
Laureatka krajowych i międzynarodowych konkursów wokalnych.
Występowała m. in. w Teatro alla Scala, Theater an der Wien, Opera,
Filharmonia i WDR Concert Hall w Kolonii, Grand Theatre Aix-en provence,
Vlaamse Opera, Opera National du Rhin, Nationaltheater Mannheim, T
okio Bunka Kaikan, Shanghai Symphony Concert Hall,
Wuhan Quintai Concert Hall, Beijing Concert Hall, TWON (Warszawa),
Warszawska Opera Kameralna, Polska Opera Królewska,
Het Concertgebouw (Amsterdam), Konzerthaus (Wiedeń),
Citè de la musique (Paryż), na festiwalach TIMF w Korei,
Holland Festival, Maerz Festival Berlin, Wiener Festwochen,
Salzburg Festspiele, Biennale Musica Wenecja, Schwetzingen Festival,
Warszawska Jesień, współpracując z dyrygentami jak : Attilio Cremonesi,
Andreas Spering, Paolo Carignani, Emilio Pomarico, Michel Tabachnik,
Jean Ch. Spinosi, Friedemann Layer, Maximiano Valdés,
Sebastien Rouland,  Tito Ceccherini, Beat Furrer, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk,
Wojciech Michniewski,  Jacek Kasprzyk, Marco Angius, Lilianna Stawarz.
Kreowała role (m.in.Monteverdi - Penelope,  Messaggera, Haendel - Agrippina,
Ruggiero, Rinaldo, Giulio Cesare; Mozart - Dorabella,  Giuditta, Cecilio;
Rossini - Rosina, Isabella, Angelina, Tancredi, Arsace; Sciarrino - Donna, 
la Malaspina, Lady Macbeth, Izumi) w inscenizacjach twórców takich jak:
Trisha Brown,   Robert Carsen, Rebbeca Horn, Achim Freyer, Vincent Boussard,
Ludger Engels,  Mariusz Treliński, Katharina Thoma, Ryszard Peryt, Maciej Prus,
Jitka Stokalska,  Jacek Tyski, Marek Weiss, Reinhild Hoffmann, Miron Hackenbeck,
Joachim Schloemer.  Współpracowała z Collegium Musicum Koeln, Concerto Vocale,
MACV, La Fenice, RBE, Klangforum Wien, Algoritmo, Icarus, London Sinfonietta,
Sinfonia Varsovia,  S. M. Contemporary  Ensemble, Aukso, Kaleidoskop.
Czołowa wykonawczyni utworów Salvatore Sciarrino Luci mie traditrici, Macbeth,
Da gelo a gelo, Superflumina, La Nuova Euridice, L’altro giardio, Cantiere del poema,
Immagina il deserto.
Odznaczona brązowym medalem Gloria Artis oraz Srebrnym Krzyżem Zasługi.
Nagranie pieśni K. Szymanowskiego DUX 2008 wyróżnione Selecionèe par ARTE
oraz Orfèe D’Or 2009.
Nagrania pieśni (Paderewski 2007, Szymanowski 2008, Lutosławski 2013,
Paderewski 2016) nominacja do nagrody Fryderyk, nagranie Maddalena ai piedi di
Cristo A. Caldary - Amor terreno - nagroda Fryderyk 2018 oraz Feniks 2018, nagranie
Zeidler: Missa in D nominacja - Fryderyk 2019.

Anna Cierpisz pochodzi z Katowic, gdzie ukończyła ZPSM im. W Kilara
w klasie wiolonczeli dra Marka Szopy. W 2019 roku z wyróżnieniem
ukończyła studia na Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi
w klasie wiolonczeli prof. Stanisława Firleja oraz wiolonczeli
barokowej dra Jakuba Kościukiewicza. Jest laureatką wielu konkursów
solowych i kameralnych, m. in. I nagrody na IV Turnieju Kameralnym
w Bydgoszczy, II miejsca na X Konkursie im. K. Wiłkomirskiego w Poznaniu
czy Bursztynowej Harfy Eola na Festiwalu Schola Cantorum w Kaliszu.
Jest laureatką plebiscytu na ulubieńca publiczności podczas XXIV Festiwalu
Laureatów Konkursów Muzycznych, organizowanym przez Instytut
Promocji i Upowszechniania Muzyki „Silesia”.
Pięciokrotnie otrzymała nagrodę Prezydenta miasta Katowice, dwukrotnie
była stypendystką Fundacji ProCello. Była stypendystką Krajowego Funduszu
na Rzecz Dzieci oraz Rektora Łódzkiej Akademii Muzycznej. Wielokrotnie
koncertowała w kraju i zagranicą m. in.  w Norwegii, Francji, Japonii,
na Litwie i na Węgrzech. Występowała na takich festiwalach jak:
Festival (ensemble) im. K. Daisy na Zamku w Książu, Festiwal Emanacje
czy Tydzień Talentów w Kąśnej Dolnej. Wraz z Ewą Mrowca i Zuzanną Budziarek
wystąpiła w audycji  Five o’clock w Programie 2 Polskiego Radia.
Jest stałym członkiem Musicae Antiquae Collegium Varsoviense przy
Warszawskiej Operze Kameralnej, Altberg Ensemble, Primuz Chamber Orchestra
czy Barque Ensemble. Ponadto współpracowała z takimi zespołami muzyki
dawnej jak: Wrocławska Orkiestra Barokowa, {OH!} Orkiestra Historyczna,
ornu Copiae, Senza Battuta czy Capella Ospedale della Pieta. Ponadto jest
jedną z niewielu wiolonczelistów barokowych w Polsce, grających na takich
odmianach wiolonczeli jak basse de violon czy wiolonczela pięciostrunowa.
Na co dzień gra na wiolonczeli Marco Ternoveca z 2004 roku.



Musica Florea Praha - orkiestra barokowa
Działa od 1992 roku jako jedna z pierwszych w Republice Czeskiej poważnych inicjatyw na
polu stylowej nterpretacji muzyki dawnej- zespół założony i prowadzony przez dyrygenta
i wiolonczelistę Marka Štryncla. Muzycy posługują się autentycznym instrumentarium lub
wiernymi kopiami barokowych intrumentów. Charakterystycznym rysem działalności
Zespołu jest własna aktywność badawcza,  która  prowadzi do   twórczego przywracania
zapomnianych stylów i środków  interpretacyjnych. Repertuar zespołu obejmuje kameralną
muzykę instrumentalną, świeckie i religijne dzieła wokalno-instrumentalne, dzieła orkiestrowe
i symfonikę oraz dzieła oratoryjne i operowe, od wczesnego baroku aż po XX stulecie.
Musica Florea gości na najważniejszych festiwalach i współpracuje z uznanymi artystami
i zepspołami, takimi jak: Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky, Nancy Argenta, Veronique Gens,
Paul Badura – Skoda, Susanne Rydén, Orlando Consort, Les Pages et les Chantres du
Centre de Musique Baroque de Versailles, Le Poeme Harmonique, Boni Pueri. Zespół otrzymał
wiele prestiżowych nagród: najwyższą nagrodę francuskiego magazynu Diapason za CD
z Missa Sanctissimae Trinitatis J. D. Zelenky, Studio Matouš 1994; nagrodę  Złota Harmonia
(1997) za najlepsze czeskie nagranie arii bachowskich z Magdaleną Koženą, Polygram 1997;
Cannes Classical Award w 2003, za nagranie Sub olea pacis et palma virtutis - Melodrama de
Sancto Wenceslao
– J. D. Zelenky, Supraphon, 2001; nagrodę  za najlepszą interpretację dzieł
J. S. Bacha na festivalu w chorwackim Varaždin w  2009 r. Od roku 2002 zespół organizuje, przy
wsparciu Ministerstwa Kultury Republiki Czeskiej i Miasta Pragi, serię koncertów, w których kładzie
nacisk na prezentację nowoodkrytych dzieł oraz znanych kompozycji, którym przywraca stylowe
interpretacje. więcej  na: www.musicaflorea.cz.



Baroque Collegium 1685 (chór i orkiestra) to międzynarodowego zespół, koncentrujący się 
na udostępnianiu i przybliżaniu muzyki baroku,  a w szczególności dzieł oratoryjno-kantatowych.
Inicjatorką powstania Collegium oraz dyrektorem artystycznym jest Agnieszka Żarska.
Trzon zespołu śpiewaczego Baroque Collegium tworzą śpiewacy wywodzący się ze
Szczawnickiego Chóru Kameralnego, prezentujący profesjonalny poziom wykonawczy oraz
współpracujący projektowo, polscy i zagraniczni soliści. Zespół instrumentalny
Baroque Collegium 1685 zrzesza znakomitych muzyków nurtu HIP związanych m.in. z 
orkiestrą  Musica Florea Praha. Orkiestra  ta została założona w 1992 r. jako jedna z pierwszych
poważnych inicjatyw w dziedzinie stylistycznie świadomej interpretacji muzyki dawnej w Czechach.
Jej  założycielem jest  wiolonczelista i dyrygent Marek Štryncl.
Baroque Collegium 1685  zainaugurowało swoją działalność w kwietniu 2016 roku, prezentując
Oratorium Wielkanocne BWV 249 J.S.Bacha w ramach cyklu Bach200UW  w Warszawie, na
zaproszenie Uniwersytetu Warszawskiego. W 2018 roku Zespół podjął  współpracę artystyczną
z jednym z najwybitniejszych interpretatorów muzyki J.S.Bacha na świecie, holenderskim
śpiewakiem - Peterem Kooijem, współpraca z tym wybitnym artystą i pedagogiem,
kontynuowana będzie także w 2020 roku.
Baroque Collegium 1685 koncertowało w ramach takich festiwali jak: Bach200UW, Iubilaei Cantus w
Nowym Sączu, Barokowe Eksploracje w Szczawnicy, dwukrotnie w ramach Festiwalu Gorczyckiego na
Śląsku (w  2017 r. Zespół inaugurował  ten Festiwal, prezentując Kantaty J.S.Bacha); w 2019 r. na z
aproszenie Festiwalu Oper Barokowych Dramma per Musica w Warszawie Zespół wykonał
Oratorium „Saul” HWV 53 G.F.Haendla z Peterem Kooijem w roli tytułowej.
Baroque Collegium 1685 realizuje ponadto oryginalne projekty edukacyjne, popularyzujące muzykę
barokową wśród społeczności małych ośrodków, w tym wśród dzieci i młodzieży.




 


 

 





chor
loader